سوالات متداول
پرسش1: میزان حمایت دانشگاه آزاد از محصولات شرکتها و خرید از آنها به چه صورت است؟
پاسخ: طی مذاکرات صورت گرفته با واحد اداری، مالی و پژوهشی دانشگاه، از طریق ارسال بخشنامه، واحدها ملزم به اولویت قرار دادن محصولات دانشبنیان برای خرید خواهند بود. سامانه آزاداکسپو نیز در راستای ایجاد جذابیت برای افزایش فروش محصولات دانشبنیان، خدمات متنوعی را جهت بازاریابی و تبلیغات در سامانه در نظر گرفتهاست.
پرسش2: آیا شرکتهایی که فقط ایده دارند میتوانند وارد سامانه شوند؟
پاسخ: بله، آزاداکسپو در نظر دارد بخشی را در سامانه تحت عنوان "بورس ایده" قرار دهد که در آن ایدهها میتوانند به فروش برسند و یا صاحب ایده میتواند شریک تجاری، جهت تولید محصول خود، پیدا کند. لازم به ذکر است که جهت حفظ مالکیت پیشنهاد میشود صاحب ایده پیش از بارگذاری در سامانه، آن را ثبت اختراع نماید.
پرسش3: آیا شرکتهای خدماتی میتوانند وارد سامانه شوند؟
پاسخ: بله، سامانه آزاداکسپو در نسخه جدید خود در نظر دارد خدمات و از جمله شرکتهایی که خدمات توام با نوآوری ارائه میدهند، وارد سامانه نماید.
پرسش4: واحدهای هسته فناور که محصولات آنها دانشبنیان نشده است، چگونه میتوانند در سامانه ثبتنام نمایند؟
پاسخ: هستههای فناور در حال حاضر میتوانند به صورت واحد صنفی در سامانه ثبتنام کنند و برای فروش محصولات خود نیز میتوانند با شرکت آزاداکسپو برای صدور فاکتور همکاری نمایند.
پرسش5: نحوه تایید اطلاعات شرکتها چگونه انجام میگیرد؟
پاسخ: یکی از راههای تایید مجوزهای محصولات و اطلاعات ثبت آنها میباشد که در سامانه آپلود میشود؛ از طرفی سامانه آزاداکسپو نیز در نظر دارد با در نظر گرفتن پنلی برای مدیران مراکز، مسئولیت تایید شرکتها را به ایشان واگذار نماید.
پرسش6: چگونه میتوان از شرکتهای ثبت شده در هر مرکز مطلع شد؟
پاسخ: در حال حاضر در صورت وارد نمودن نام شرکت در بخش جستوجوی سایت، از حضور شرکت و محصولات آن در سامانه میتوان مطلع شد. در نسخه جدید نیز مدیران مراکز رشد از طریق پنل کاربری شخصی قادر به کسب اطلاعات شرکتهای خود در سامانه خواهند بود.
پرسش7: نحوه آگاهی از روند ثبت محصولات و شرکت، ثبتنام و همچنین آپلود تصاویر در سامانه چگونه انجام میگیرد؟
پاسخ: این کار از طریق راهنمای موجود در سامانه در درجه اول قابل انجام میباشد در غیر اینصورت در صورت تماس با پشتیبانی سامانه راهنمایی لازم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که در نسخه جدید سامانه بخشی جهت ارائه خدمات عکسبرداری حرفهای و صنعتی به شرکتها ارائه میگردد.
پرسش8: مشکل درتایید تلفن همراه و دریافت کد فعالسازی چگونه برطرف میگردد؟
پاسخ: در صورت عدم دریافت کد فعالسازی در صورت تماس با پشتیبانی سامانه، این مشکل در اسرع وقت برطرف خواهد شد.
پرسش9: لزوم استفاده از تایید تلفن همراه در سامانه چیست؟
پاسخ: از این روش در درجه اول برای افزایش امنیت سامانه و حفظ اطلاعات کاربران و همچنین جهت اطمینان از صحت شماره تماس وارد شده جهت برقراری ارتباط در آینده، استفاده میشود.
پرسش10: روش بازیابی رمزعبور به چه صورت است؟
پاسخ: در صورت فراموشی رمز عبور و یا تمایل به تغییر آن، با کلیک بر بخش "کلمه عبور خود را فراموش کردهام"، ایمیلی از طرف سامانه آزاداکسپو برای کاربر ارسال میگردد که امکان بازیابی و تغییر رمز عبور را فراهم میکند.
پرسش11: آزاداکسپو در ارتباط با ثبت ایده یا اختراع چه کاری انجام میدهد؟
پاسخ: سامانه آزاداکسپو در نسخه جدید خود خدمات ثبت اختراع یا ایده را در صورتی که امکانات لازم فراهم گردد، از طریق مشارکت با شرکتهای فعال در حوزه ثبت اختراع، انجام میدهد.
پرسش12: آیا سامانه در ارتباط با یافتن سرمایهگذار و همچنین تجاریسازی ایدهها و محصولات می تواند خدماتی ارائه دهد؟
پاسخ: بله، سامانه آزاداکسپو در نسخه جدید خود بخشی را با موضوع "ارتباط با صنعت" در نظر گرفتهاست که به هولدینگهای بزرگ صنعتی متصل میگردد و نیازهای صنایع را نیز در اختیار شرکتها قرار میدهد. بخش بورس ایده نیز که در نسخه جدید به سامانه اضافه میشود، جهت فروش ایدهها و همچنین یافتن سرمایهگذار جهت تولید و تجاری سازی محصولات در اختیار صنایع و سرمایهگذاران قرار میگیرد.
پرسش13: امنیت ایدهها و محصولات دانشبنیان چگونه تامین میگردد؟
پاسخ: در سامانه آزاداکسپو امکان بارگذاری کلیه مدارک ثبت اختراع و مجوزهای گرفته شده گذاشته شده است که تا حد زیادی میتواند امنیت ایدهها و اختراعات را حفظ نماید.
پرسش14: آیا در صورت کپی شدن محصول توسط شرکت دیگر، سامانه آزاداکسپو مسئولیتی میپذیرد؟
پاسخ: سامانه آزاداکسپو با ایجاد فضایی برای آپلود کردن مدارک و مجوزات محصولات زمینه ای جهت معرفی ایده و صاحب آن فراهم می نماید. اما کپی¬برداری از محصولات امری طبیعی میباشد که پس از ورود هر محصولی در بازار و در صورت موفقیت آن، توسط شرکتها کپیبرداری میشود و مسئولیت آن با خود شرکتها میباشد.
پرسش15: تبلیغات محصولات و سامانه به چه شکل انجام میگیرد؟
پاسخ: در ارتباط با تبلیغ محصولات سامانه پیش بینی بخشی در سامانه صورت گرفته است که کاربران میتوانند از طریق آن تبلیغات خود را انجام دهند. همچنین سامانه آزاد اکسپو نیز در راستای تبلیغات محصولات از طریق بنرهای موجود در سامانه، بخش پرفروشترین¬ها و پیشنهادات ویژه، ارسال پیامک جهت آگاهیسازی از محصولات جدید، استفاده از بازاریابی از طریق ایمیل(email marketing) زمینه تبلیغات شرکتها را فراهم مینماید.
پرسش16: نحوه فروش کالا توسط هسته های فناور که شرکت نیستند، به چه صورت انجام میگیرد؟
پاسخ: هستههای فناور که شرکت نبوده و قادر به صدور فاکتور نمیباشند میتوانند زیر نظر شرکت آزاداکسپو فاکتور صادر نمایند که البته محصول مورد نظر باید مشخصات خاصی از نظر قیمتی و ساختار داشته باشد.
پرسش17: در صورت خرید و فروش از طریق سامانه، آیا آزاداکسپو سهمی دریافت میکند؟
پاسخ: بله، به ازای هر تراکنشی که در سامانه اتفاق میافتد درصدی توسط آزاداکسپو دریافت میگردد. که طی قراردادهایی از شرکتها دریافت می گردد.